Fantastische stockdeals voor FUSO Canter 3,5T vrachtwagens met rijbewijs B
De zeer populaire Fuso Canter 3,5T gaat in 2026 uit productie. Tijd dus om nu nog dit iconisch model aan uw wagenpark toe te voegen. En om dit vertrek uit het gamma te vieren biedt FUSO kortingen tot-27% op de 3C15 basisvoertuig en dit tot en met 30 april 2025. Op zoek naar een nieuwe vrachtwagen, kant en klaar voor gebruik? Kijk dan even naar de stockdeals van FUSO op www.fusodeals.be. De volgende uitvoeringen van de 3C15 zijn beschikbaar (zolang de voorraad strekt):
Fixed Alu Deck, Alu Boxbody, Kipper met Toolbox, Polyester Boxboy met Tailgate. Wees er dus snel bij, want weg is weg…
DACIA maakt elektrisch rijden betaalbaar voor iedereen
Dat elektrisch rijden steeds populairder wordt is algemeen geweten (vooral bij bedrijven) maar met een Dacia Spring is elektrisch rijden toegankelijk voor ieders beurs!
De Dacia Spring is gericht op comfortabel rijden zonder overbodige opsmuk maar met een bewezen en praktische uitrusting aan een betaalbare prijs. Het gebruik van bewezen technologie uit de Renault Groep, efficiënte productie, compact en een lichtgewicht ontwerp maakt dat de Dacia Spring beschikbaar is aan prijzen die de concurrenten doet blozen.
Maak kennis bij Autocenter Veltem met het elektrisch rijden in alle comfort en veiligheid met de sympathieke Dacia Spring. U zal verstelt staan van dit tof stadswagentje.gewonnen aangezien twee van de 7 finalisten deel uitmaken van de groep.
Waarom is er geen reservewiel meer aanwezig in de hedendaagse auto’s?Vroeger kocht men een auto en standaard lag er in de kofferbak een reservewiel voor moest men onderweg lek rijden. Vandaag wordt het reservewiel, in het beste geval, nog als optie aangeboden.
Autoconstructeurs hebben het reservewiel geschrapt louter omwille van het gewicht. Inderdaad, het gewicht van het reservewiel draagt bij tot een grotere CO2 uitstoot. Ook wordt om dezelfde reden de brandstoftank van voertuigen die rijden met fossiele brandstoffen uit lichter materiaal vervaardigd en hebben ze een kleiner volume.
Maar er is ook goed nieuws. Autobanden zijn tegenwoordig beter bestand tegen het lekrijden door de evolutie in de bandentechnologie. De verplichte bandenspanningscontrolesystemen “TPMS” maken dat de bestuurders hun bandenspanning beter kunnen monitoren en dus op tijd problemen kunnen opmerken en verhelpen.
Europa werkt aan een Europees rijbewijs met nieuwe regels
Het Europees parlement en de raad van de Europese Unie hebben een akkoord bereikt om tegen 2030 een uniform en digitaal rijbewijs voor alle voertuig-categorieën binnen de Europese Unie in te voeren. Nieuwe bestuurders zullen een proefperiode van twee jaren moeten doorstaan en zullen bij overtredingen de sancties voor hen veel zwaarder zijn dan vandaag. Ook pleit Europa voor nultolerantie voor alcohol en drugs achter het stuur. Er zal tijdens de rijopleiding meer aandacht verstrekt worden naar veilig GSM-gebruik achter het stuur, de dode hoeken van de voertuigen, het veilig openen van portieren en het rijden in extreme weersomstandigheden. De bescherming van de zwakke weggebruikers maakt deel uit van de rijopleiding.
De geldigheidsduur van rijbewijzen wordt geharmoniseerd en die zal 15 jaar bedragen voor auto’s en motorfietsen. Lidstaten zouden een kortere geldigheid kunnen opleggen voor bestuurders ouder dan 65 jaar om rekening te houden met hun capaciteiten…
Waarom zijn autoverzekeringen zo duur in België?
In vergelijking met andere Europese landen is België alweer de koploper als het over de kost van de autoverzekering gaat. Elk jaar worden door de indexering de autoverzekeringen zo’n 4 à 5 % duurder wat op zich al heel veel geld betreft.
De vergelijkingsspecialist “Mijnvergelijker” heeft opgemerkt dat de prijzen in België het hoogst zijn. Gemiddeld betalen wij Belgen tot 30% meer voor een autoverzekering dan in de andere Europese landen. Erger nog, een omnium verzekering kost 42% meer dan in Nederland!
Volgens Mijnvergelijker is het grote prijsverschil te wijten aan de vele tussenpersonen die allen commissies opstrijken bij het afsluiten van verzekeringscontracten.
Online verzekeringen kunnen u tot 30% doen besparen. In plaats van blindelings bij uw verzekeringsmakelaar aan te kloppen voor het afsluiten van een autoverzekering loont het de moeite om na te gaan wat de online verzekeraars aanbieden.
In onze buurlanden is e-commerce in verzekeringen veel meer ontwikkeld, vandaar de veel lagere tarieven.
Depannage voor onze merken Renault, Dacia, Fuso en Piaggio Commercial
Onze Renault Master depannagewagen is uitgerust met al het nodige materiaal om u in geval van pech of schade ter plaatse verder te helpen.
Is dit echter niet mogelijk dan verslepen wij uw wagen op onze aanhangwagen en vervoeren hem naar onze werkplaats waar het technisch team van Autocenter Veltem de wagen met zekerheid kan herstellen.
Deze depannagedienst bieden wij u graag aan. Maar let op, indien u met een leasingwagen rijdt dan moet u uw voertuig laten depanneren via de leasingmaatschappij.
De FUSO Canter, de logistieke all-rounder
Of het nu gaat om het vervoer van goederen, bouwmaterialen, planten en tuinafval, verhuizingen, of als interventiewagen, flat-bed lader, ladderlift, enz, FUSO biedt steeds de beste oplossing aan.
Deze vrachtwagen is beschikbaar in:
Kom gerust uw noden en de mogelijkheden van de FUSO Canter bij ons bespreken. Wij bieden u zeker een oplossing en zorgen vrijblijvend voor een offerte.
Wist u dat u bij Autocenter Veltem de FUSO Canter kan testrijden en ook kan huren? Een rijbewijs B volstaat. Vraag naar de huurvoorwaarden of af testrit aan bij Evelyne aan de receptie van Autocenter Veltem.